Loading

Doç.Dr.

Abdurrahman HENDEK

İlahiyat Fakültesi

Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü

İletişim

abdurrahmanhendek@sakarya.edu.tr

0 264 295 38 45

1.1 A-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q1 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Zengin, Mahmut; Hendek, Abdurrahman; - The Future of Imam Hatip Schools as a Model for Islamic Education in Turkiye - RELIGIONS - Vol.14 - DOI : 10.3390/rel14030375 - English - Article - 2023 - WOS:000957815300001
1.1 D-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q4 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Kaymakcan, R; Hendek, A; - European court of human rights' judgements and compulsory religious education in Turkey - BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION - ISSN : 0141-6200 - DOI : 10.1080/01416200.2022.2045901 - - English - Article - 2022 - WOS:000761486500001
2 Fancourt, Nigel; Hendek, Abdurrahman; - National, international and supranational perspectives on religious education, law and the judiciary: past, present and future - BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION - Vol.44 - pp.411 - ISSN : 0141-6200 - DOI : 10.1080/01416200.2022.2080357 - English - Editorial Material - 2022 - WOS:000845006400001
3 Hendek, A; - Country report: Turkey - BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION - Vol.41 - pp.8 - ISSN : 0141-6200 - DOI : 10.1080/01416200.2019.1532227 - English - Article - 2019 - WOS:000451580800002
1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Hendek, A; Fancourt, N; - The Effects of Judgements by the European Court of Human Rights on Religious Education in England and Turkey - RELIGION & EDUCATION - ISSN : 1550-7394 - DOI : 10.1080/15507394.2021.1961658 - - English - Early Access - 2021 - WOS:000682379900001
2 Hendek, A; - Islamic Religious Education in Europe: A Comparative Study - RELIGION & EDUCATION - ISSN : 1550-7394 - DOI : 10.1080/15507394.2021.2006541 - - English - Early Access - 2021 - WOS:000721744600001
3 Hendek, A; - UNIMPORTANCE ATTACHED TO RELIGIOUS EDUCATION IN STATE SCHOOLS IN ENGLAND AND ITS REASONS ACCORDING TO STAKEHOLDERS - HITIT UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF DIVINITY FACULTY OF HITIT UNIVERSITY - Vol.18 - pp.147 - ISSN : 2651-3978 - DOI : 10.14395/hititilahiyat.477503 - 2019 - Turkish - Article - 2019 - WOS:000496820200008
4 Hendek, A; - Debates Over Right to Withdraw from Religious Education in England - SAKARYA UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF SAKARYA UNIVERSITY FACULTY OF THEOLOGY - Vol.21 - pp.1 - ISSN : 2146-9806 - DOI : 10.17335/sakaifd.488028 - JUN 2019 - Turkish - Article - 2019 - WOS:000471804900002
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Hendek, A. - European Religious Education Policy - Değerler Eğitimi Dergisi - pp.243 - ISSN : 1303-880X - DOI : 10.34234/ded.1102688 - eng - paper - 2022 - TRDizin
2 Hendek, A. - Güneş, A. (2017). Din Öğretimi Materyalleri (3. Baskı). İstanbul: Dem, 344 s. - Türkiye din eğitimi araştırmaları - pp.251 - ISSN : 2149-9845 - tur - paper - 2019 - TRDizin
3 Hendek, A. - SUPRANATIONAL RELIGIOUS EDUCATION POLICY AND ITS INFLUENCE: PERSPECTIVES FROM POLICY ACTORS IN TURKEY AND ENGLAND - Türkiye din eğitimi araştırmaları - pp.37 - ISSN : 2149-9845 - eng - paper - 2019 - TRDizin
4 Hendek, A. - Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019 - İlahiyat Tetkikleri Dergisi - pp.335 - ISSN : 2458-7508 - DOI : 10.29288/ilted.581953 - tur - paper - 2019 - TRDizin
5 Hendek, A. - PAYDAŞLARINA GÖRE İNGİLTERE DEVLET OKULLARINDAKİ DİN EĞİTİMİNE GÖSTERİLEN ÖNEMSİZLİK VE BUNUN SEBEPLERİ - Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.147 - ISSN : 2651-3978 - tur - paper - 2019 - TRDizin
6 Hendek, A. - İngiltere’de Müslüman Ailelerin Ev Okulu Tecrübeleri ve Türkiye’de Ev Okulunun İmkânı - Değerler Eğitimi Dergisi - pp.71 - ISSN : 1303-880X - DOI : 10.34234/ ded.407335 - tur - paper - 2019 - TRDizin
7 Aksoy, S., Hendek, A. - Yusuf Bahri Gündoğdu. Alak Suresinin İlk Beş Ayetinin Eğitimsel Değeri İlk Vahyin İzinde. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler, 2018, 265 s. - Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.299 - ISSN : 2146-9806 - tur - paper - 2019 - TRDizin
8 Hendek, A. - İNGİLTERE'DE DİN EĞİTİMİNDEN MUAFİYET TARTIŞMALARI - Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - pp.1 - ISSN : 2146-9806 - tur - paper - 2019 - TRDizin
9 Hendek, A. - Supranational Religious Education Policy and Its Influence: Perspectives from Policy Actors in Turkey and England - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi - Vol.(7) - pp.37-60 - 2019
10 Hendek, A. - İngiltere’de Müslüman Ailelerin Ev Okulu Tecrübeleri ve Türkiye’de Ev Okulunun İmkânı - Değerler Eğitimi Dergisi - Vol.17 - pp.71 - DOI : 10.34234/ded.407335 - 2019
1.7-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANAN, TEKNİK NOT, KISA MAKALE, YORUM, VAKA TAKDİMİ, EDİTÖRE MEKTUP, ÖZET, KİTAP KRİTİĞİ, ARAŞTIRMA NOTU :
1 Hendek, A. - Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019 - İlahiyat Tetkikleri Dergisi - Vol.52 - pp.335 - DOI : 10.29288/ilted.581953 - 2019
2 Aksoy, S.; Hendek, A. - Kitap Değerlendirmesi: Yusuf Bahri Gündoğdu. Alak Suresinin İlk Beş Ayetinin Eğitimsel Değeri İlk Vahyin İzinde - Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - Vol.21(39) - pp.299-305 - ISSN : 2146-9806 - DOI : 10.17335/sakaifd.542853 - 2019
3 Hendek, A. - Tez Özeti: Türkiye ve İngiltere Din Eğitimi Politikalarının Karşılaştırılması - Cumhuriyet İlahiyat Dergisi - Vol.22 - pp.731-732 - ISSN : 2528-9861 - 2018
1.8-BİLİMSEL MAKALE ÇEVİRİSİ :
1 Hendek, A. - Kitap Değerlendirmesi: Güneş, A. (2017) Din Öğretimi Materyalleri - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi - Vol.(7) - pp.251-254 - 2019
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Hendek, A. - Müslüman Okullaşmasını Radikalleşme Merceği İle Okumak: İngiltere Örneği - 2019
2 Hendek, A. - Seküler ve Çoğulcu Bir Toplumda İslam Eğitimi: İngiltere ve İslam Eğitimi - 2019
3 Zengin, M.; Hendek, A. - Din Eğitimi Alanına Öğretmen Yetiştirme: Türkiye-İngiltere Karşılaştırması - 2019
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Hendek, A. - İngiltere'de Din Eğitiminden Muafiyet Tartışmaları - 2018
3.2-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAP (BİLİMSEL VEYA DERS KİTABI) :
1 Hendek, A. - Religious Education Policy in Turkey and England: A Comparative Perspective - İstanbul: Dem - 2020
9.2-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK :
1 Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Editör Yardımcısı, Sayı: 42 - 2020
9.6-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS, ESCI DIŞINDAKİ ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE BAŞ EDİTÖRLÜK DIŞINDAKİ DİĞER EDİTÖRLÜKLER :
1 Sage Open - 2019
2 British Journal of Religious Education - 2019
9.7-ALANINDA ULUSLARARASI YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi - 2020
2 İlahiyat Tetkikleri Dergisi - 2020
3 Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
9.8-ALANINDA ULUSAL YAYIMLANAN KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ :
1 Tefsir Araştırmaları Dergisi - 2021
2 Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2021
3 Değerler Eğitimi Dergisi - 2020
4 Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
5 Tefsir Araştırmaları Dergisi - 2019
6 Değerler Eğitimi Dergisi - 2019
9.10-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 European Politics and Society - 2021
2 Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi - 2020
3 PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi - 2019
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 FDB 811 Uzmanlık Alan Dersi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2020
2 FDE 5050 İslam Eğitim Tarihi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
3 FDE 603 Karşılaştırmalı Din Eğitimi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Yüksek Lisans/Doktora Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 EBB 405 Özel Öğretim Yöntemleri - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
2 ILA314 Din Eğitimi - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
3 EBB302 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
4 EBB402 Öğretmenlik Uygulaması - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
5 EBB405 Özel Öğretim Yöntemleri - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
6 ILA314 Din Eğitimi - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
7 ILA377 Introduction to Islam - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2018
8 EBB404 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
9 SAU012 Girişimcilik ve Proje Yönetimi - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
10 EBB402 Öğretmenlik Uygulaması - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
14.2-ULUSLARARASI AKADEMİK ORGANİZASYON (KONGRE, SEMPOZYUM, YARIŞMA, PANEL VB. SANAT VE TASARIM ETKİNLİKLERİ, SPORTİF ORGANİZASYONLAR) YÜRÜTME/DÜZENLEME KURULUNDA YER ALMAK :
1 Doctor of Philosophy in Education - 2011-2018 - 2018
2 Master of Arts in Religious Education - 2010-2011 - 2011
KİTAPLAR
Islamic Studies in European Higher Education: Navigating Academic and Confessional Approaches
Güney Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi
Erken Çocuklukta Dini-Ahlaki Gelişim ve Öğrenme
Orta Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi
Islamic Studies in European Higher Education: Navigating Academic and Confessional Approaches
Din Eğitiminin Güncel Problemleri
Din Eğitiminin Güncel Problemleri
The Bloomsbury Handbook of Religious Education in the Global South
Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerine Göre Din Dersleri: Statü, Programlar ve Çoğulculuk
Religious Education Policy in Turkey and England: A Comparative Perspective
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
Uluslararası Değişen Dünyada Cami ve Fonksiyonları Sempozyumu
Güney Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi
Orta Avrupa'da Okullarda Din Eğitimi
Batı Avrupa’da Okullarda Din Eğitimi
Kuzey ve Doğu Avrupa’da Okullarda Din Eğitimi
Kafkasya ve Orta Asya'da Okullarda Din Eğitimi
Balkanlar'da Okullarda Din Eğitimi
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
British Journal of Religious Education
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
Osmanlı Mektepleri (Bir Modernleşme Çabası Olarak Osmanlı Eğitiminde Yeni Arayışlar)
Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
MAKALELER
The Future of Imam Hatip Schools as a Model for Islamic Education in Türkiye
The Future of Imam Hatip Schools as a Model for Islamic Education in Türkiye
European Court of Human Rights’ judgements and compulsory religious education in Turkey
European Religious Education Policy
Anayasa Mahkemesi’nin Hüseyin El ve Nazlı Şirin El Kararı Üzerine Bir İnceleme
National, international and supranational perspectives on religious education, law and the judiciary: past, present and future
Higher Religious Education at Public Universities in Malaysia and Turkey: A Comparative Study
The Effects of Judgements by the European Court of Human Rights on Religious Education in England and Turkey
Islamic Religious Education in Europe: A Comparative Study by Leni Franken and Bill Gent (Ed.). London: Routledge, 2021. ISBN: 9780367353759
Country Report: Turkey
İngiltere’de Müslüman Ailelerin Ev Okulu Tecrübeleri ve Türkiye’xxde Ev Okulunun İmkanı
İngiltere’de Din Eğitiminden Muafiyet Tartışmaları
Paydaşlarına Göre İngiltere Devlet Okullarındaki Din Eğitimine Gösterilen Önemsizlik ve Bunun Sebepleri
Supranational Religious Education Policy and Its Influence: Perspectives from Policy Actors in Turkey and England
Güneş, A. (2017) Din Öğretimi Materyalleri (3. Baskı). İstanbul: Dem, 344 s.
Muhammed Esat Altıntaş. Ateist Çevrelere Göre S/Zorunlu Din Dersleri. Ankara: Maarif Mektepleri, 2019
Yusuf Bahri Gündoğdu. Alak Suresinin İlk Beş Ayetinin Eğitimsel Değeri İlk Vahyin İzinde.
Tez Özeti: Türkiye ve İngiltere Din Eğitimi Politikalarının Karşılaştırılması
Future of Religious Education under the New Executive Presidency in Turkey
BİLDİRİLER
DKAB Öğretmenleri ve Din Dersleri: Devamlılık ve Değişim
The Future of Imam Hatip Schools as a Model for Islamic Education in Türkiye
Öğretmenlere Göre Ortaöğretim Öğrencilerinin Ahiret İnancı Algısı
Securitisation of Religion in Education? The Case of Toledo Guiding Principles
Müslüman Okullaşmasını Radikalleşme Merceği İle Okumak: İngiltere Örneği
Din Eğitimi Alanına Öğretmen Yetiştirme: Türkiye-İngiltere Karşılaştırması
Seküler ve Çoğulcu Bir Toplumda İslam Eğitimi: İngiltere ve İslam Eğitimi
İngiltere'de Din Eğitiminden Muafiyet Tartışmaları
İngiltere’de Din Eğitiminden Muafiyet Tartışmaları
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Beliren Yetişkinlerde Din Anlayışı, Gelecek Tasavvuru, Hizmet Beklentileri ve Değer Odaklı Eğitim Programının Meslek Elemanlarının Hizmet Sunumuna Etkisi
UZMANLIK ALANLARI
Din Eğitimi